יום שני, ינואר 11, 2010

מאחורי הקלעים (צילומי הלבשה תחתונה ספורטיבית)


אתם פותחים קטלוג אופנה, מדפדפים בין הדפים, מתרשמים מהבגדים, מהדוגמנים, מהצילומים, מהמחירים.

האם אתם יודעים כמה עבודה ומחשבה הושקעו ביצירת הקטלוג?

ברצוני לנסות לאפשר לכם הצצה על קצה המזלג לחלק מתהליך יצירת הקטלוג, עם התמקדות מתבקשת בצילומים.

לא אתחיל בהתחלה, כי אני מצטרפת לתהליך לאחר שהוא התחיל. פונים אלי כשיש צורך ורצון להפיק קטלוג או כל חומר פרסומי אחר. פונה אלי המעצב או הלקוח. אנחנו יושבים ומגבשים קונספט ויזואלי שילווה אותנו- כיצד יראה הקטלוג, למי הוא מיועד, מה האווירה שהוא צריך להעביר וכו'.

כשיש לנו תשובות לשאלות האלו ניתן להתחיל לעבוד- בוחרים אתר צילום שישרת את המסר- סטודיו או לוקיישן, בוחרים את הדוגמנית. במקרה שלנו הקטלוג מיועד לקניינים וסוכנים מחנויות בארה"ב ואירופה ולכן יובל הלקוח רצה צילומים נקיים בסטודיו על רקע אחיד שיראו טוב את המוצרים שלו (תחתונים וחזיות בעיקר), מאחר וכל המוצרים הם באוריינטציה ספורטיבית ומיועדים לפעילות ספורטיבית, אני כיוונתי לקו ספורטיבי בהפעלת הדוגמנית, וגם אפילו באיפור, רציתי שיאפרו אותה איפור זיעה. רז המעצב ויובל קצת הורידו אותי מזה. בסדר, לא צריך באמת להיסחף....

בחרנו דוגמנית צעירה וקלילה, ג'ינג'ית שתשדר ספורטיביות וקלילות. במקרה כזה הגוף שלה מהווה גורם מכריע בבחירת הדוגמנית משום שרואים ממש את כל הגוף בצילומים. בכדי לחסוך בעלויות החלטנו לחפש דוגמנית שלא דרך סוכנות ולשם כך השתמשנו בכל מה שיש לweb 2 להציע לנו.

הצפנו רשתות חברתיות ומיילים, בלוגים ופורומים (בעיקר עדי המאפרת...) וכך הגענו אל רז:




נקבע יום צילומים, נבחרו הדגמים שיצולמו וכל מה שנותר זה להתחיל.

אני מבחינתי גיבשתי לי סגנון תאורה שיתאים: צריך להשתמש ברקע לבן, אני צריכה להאיר את כל הגוף באופן אחיד, התאורה צריכה לשדר קלילות ולא להיות דרמתית וכמובן לתמוך ביופייה הטבעי של רז.

בבוקר רז הגיעה מאיזור נהריה עם אבא שלה, עדי הגיעה מפרדס חנה עם בטן של חודש שמיני ומזוודת איפור שנראית כמו מזוודות לניטרול פצצות חכמות, יובל הגיע עם ארגזי פלסטיק מלאים בתחתונים, חזיות וגופיות ורז המעצב הגיע בידיים ריקות (בינתיים...).

התחלנו.

גשם מטורף בחוץ ואצלנו חם אש, כי רז כמעט עירומה ואנחנו לא רוצים להקפיא אותה (זה לא מצטלם טוב, באמת...). עדי איפרה איפור טבעי וקליל, נבחר הסט הראשון ורז עלתה על הסט.

עכשיו תורי.

אני צריכה להכניס אותה לראש שלי שתבין את הקו אותו אני רוצה להעביר. המסר נמצא אצלי בראש ורז היא האמצעי להעביר אותו, לכן חשוב מאוד שתהיה כימיה והבנה. אני צריכה לתת לה הרגשה נהדרת על הסט, שהיא הכי יפה בעולם, אחרת זה לא יעבוד. ניסיתי להעביר לה את הנושא הספורטיבי שאותו אנו רוצים להעביר, הקפצתי אותה, הרצתי אותה, רז המעצב הגרפי של כל הפרויקט הזה רץ הביתה להביא צמד משקולות:




הכל היה בסדר, אבל הרגשתי שמשהו לא קורה עד הסוף.

ואז הכנסתי את המאוורר לפעולה. זה היה הרגע שבו צריך לחשוב אחרת, להבין שהקונספט שליווה אותנו בכל תהליך החשיבה והתכנון פשוט לא יכול לקרות בשטח כרגע וחייבים למצוא מה כן יעבוד. ראיתי על רז הדוגמנית שהיא רוצה להביא אותה ב fashion, אז הלכנו על זה וזאת היתה החלטה מצוינת:




הסטים התחילו לרוץ- מצלמים, מחליפים בגדים, מצלמים, תיקוני איפור, מצלמים, מחליפים וכך הלאה.

יום מדהים.

חלק מהצרכים היו להראות את הטקסטורות של הבדים, את הדרך שבה הם מונחים על הגוף, את העובדה שהם ללא תפרים וכך הלאה. אז צילמתי גם תמונות שהראו בדיוק את מה שצריך בלי כל הפוזות. בכל זאת, מה המטרה שלנו בכל היום הזה?

שהלקוח היקר ימכור המון בגדים בזכות הצילומים.

הנה לדוגמא צילום המעביר את הדוגמא של התחתון הזה:




וצילום המראה ביתר בירור את העובדה שאין תפרים בחזייה ואת הבד המיוחד שלה:




עכשיו כל הקבצים עוברים עיבודים קלים, המרות והולכים לרז המעצב הגרפי שיהפוך אותם לקטלוג מרשים שלבטח יביא הרבה מכירות ללקוח.

פנויה לשאלות

מיה





תגובה 1:

יואב איתיאל אמר/ה...

יופי של פוסט. ענייני, אישי, קצר, ועם דוגמאות. יופי! יואב