יום ראשון, אוקטובר 11, 2009


כולנו משוטטים במרחבי האינטרנט ונחשפים לצילומי פורטרט כאלו ואחרים של אנשים הרוצים לשווק את עצמם/עסקיהם.
חלק מהצילומים טובים, מעוררים אמון ואמפטיה, גורמים לנו לרצות לפנות לאותו האדם, חלקם מזעזעים, מגוחכים ומעוררי השתהות, וחלקם פשוט לא עושים לנו את זה.
אז מה הופך צילום פורטרט למעולה?
לפני הכל-מחשבה ! בכל צילום צריכה להיות חשיבה מעורבת. בצילום פורטרט עוד יותר. הנה כמה נקודות לשים אליהן לב:
1.צילום מוכר אוירה. איזו אוירה אני רוצה למכור? האם אני עורכת-דין או אמנית יוצרת? ודאי שבכל אחד מהמקרים אצטלם אחרת.ישנו מכלול של דברים בהם משתמשים בכדי לחדד את המסר, בכדי ליצור את האוירה הנכונה והמדויקת ביותר: תאורה, איפור, לבוש, רקע,מצב-רוח,מבטים,אביזרים.
2. פנים וחוץ. הצילום מראה כמובן את החיצוניות שלנו, אך מבלי שנחוש עוברת גם הפנמיות, ולכן חשוב לדעת ולהבין מה אני משדר/ת בצילום. צלם טוב יקדיש מחשבה גם לנקודה הזאת ויחד עם המצולם יגיעו לאוירה אותה ירצו להעביר. צלם טוב ידע גם להוציא את זה מהמצולם מבלי שירגיש.
3. נינוחות. בעת עמידה מול מצלמה, רוב האנשים חשים אי נוחות מסוימת (וברורה) הגורמת למאות שרירים בלתי רצוניים בפנים להתנועע ולעוות קלות את הפנים. לכן חלק מהאנשים ממש לא מכירים את עצמם בצילומים או נחשבים ללא-פוטוגנים. אוירה נינוחה ויחס נעים הוא דבר חשוב מאוד בצילום פורטרט.
4. האדם. אסור לשכוח שהאדם המצולם הוא העומד בראש סדר העדיפויות יש למצוא את הזויות המחמיאות לו/ה במיוחד, את התאורה התומכת ביותר, הצבעים (לבוש ורקע) שיתנו את המענה ויעבירו את המסר הנכון והמדויק ביותר.

אז מה אתם צריכים לעשות?
לחפש ולמצוא את הצלמ/ת המדויק ביותר עבורכם. חשובים יחסי האנש, הידע המקצועי והיכולת להביט פנימה ולראות את האדם.
להתכונן לצילום כזה היטב-תספורת, גילוח (בעיקר אם אתה גבר...)מספר אפשרויות ביגוד. לישון היטב בלילה שלפני הצילומים (עיגולים שחורים מתחת לעיניים לא מצטלמים טוב...)
לתת אמון מלא בצלמת שתעשה את העבודה הטובה ביותר ותוציא אותך יותר יפה ממה שחלמת שאת/ה יכול/ה להיות.

אני רואה בהשתהות תהליכים שאנשים עוברים אצלי בסטודיו, תהליך שבו הם מתאהבים בעצמם מחדש, ואין יפה יותר מזה,באמת.

אחת לחודש אני עורכת ימים מרוכזים אצלי בסטודיו,עם מאפרת מקצועית, היום הקרוב יתקיים ב 20.10 יום שלישי.

אני גם מגיעה למשרדים וחברות לצילום של כל העובדים/מנהלים במרוכז (גם עם מאפרת מקצועית).

וכמובן שאני מצלמת פורטרטים אישיים לכל הצרכים בסטודיו ובחוץ,לפי הצורך.

ניתן לראות עבודות שלי באתר:
http://www.mayadror.com/
וניתן לשוחח איתי בטלפון: סטודיו 077-4501456 נייד 052-3323535

תגובה 1:

yoni dror אמר/ה...

בהחלט מרתקת צורת ההצגה, למרות שאני צלם בעברי אין לי ממש תמונות שלי, על מנת שיציגו אותי ואת העסק שלי,
בקיצור יקירתי שכנעת אותי מאוד.
מתי אפשר להגיע לצילום פורטרט שלי???