יום שני, אוקטובר 12, 2009

השפה הצילומית בשרות הכסף


מילים,מילים,מילים.


אנחנו חשופים להן בכל מקום,בכל רגע בחיים-קוראים ספר,עובדים במחשב,קוראים מאמר,שומעים רדיו,פרסומות,דיסקים.

כל החושים שלנו כמעט מגיבים למילים,יש רק עניין אחד,המילים חייבות להיות בשפה שאנחנו מבינים (עדיף עברית) בכדי שיעשו את העבודה,בכדי שנבין את המשמעות.

יש שפה שהיא מובנת לכל בני האדם באשר הם,גם אם טרם למדו לדבר,לקרוא או לכתוב.

אם נולדו בשבט נידח באפריקה או בלב ניו-יורק,אם הם דוברי סינית בניב מנדרין או אנגלית אוסטרלית.

השפה הזאת היא השפה הויזואלית-שפת הצילום.

כולנו מבינים אותה,את השפה הזאת,גם אם לא יודעים זאת. כולנו קולטים את המסרים המועברים אלינו בצילום,לא תמיד מודעים,מה שהופך את השימוש בשפה הזאת למתוחכם מאוד ואני ארחיב בנושא זה מיד.

לא כולנו מסוגלים "לדבר את השפה" ז"א להעביר מסר באמצעות שימוש בה,למרות שאנו מבינים אותה ומסוגלים לקלוט את המסרים שלה.

אז מה כל כך מתוחכם בשפה הצילומית?

כמו שכתבתי כאן,כולם מבינים את השפה,קולטים את המסר המועבר,גם אם לא יודעים זאת.

מה שהופך את השימוש בשפה הזאת לשימוש חכם הוא היכולת לשלוט במסר העובר לצופה גם אם הוא לא ישב וקרא,אם הוא לא בחר להעמיק או לא מעניין אותו כלל מה שיש לנו לומר.

קצת כמו פרסום תת-מודע . אלו מאיתנו שמבינים את השפה יבינו מיד ויפה להם,אלו שמבינים את השפה ולא יודעים את זה,יקלטו את המסר רק בתת מודע שלהם,זאת אומרת-המסר יעבור הם פשוט לא ידעו את זה.

זה קורה לנו כל הזמן, אנחנו יושבים ועובדים ופתאום מתחשק לנו לשתות קולה (או כל דבר אחר,אצלי בד"כ זה לאכול,אבל לא משנה...)למה זה קורה? אולי הרדיו דולק ברקע או הטלויזיה,או שיש מבט לכביש ובדיוק עברה שם משאית של קוקה-קולה. לא יודעים מה קרה אבל התת מודע שלנו משדר לנו שאנחנו רוצים את זה כאן ועכשיו.

לא הייתם רוצים שלקוחות פוטנציאלים ירגישו כך כלפי המוצר שלכם?

מאמנת-האם היית רוצה שאדם מסוים יראה את צילום הפורטרט שלך ויגיד לעצמו-אני חייב לפגוש את המאמנת הזאת! אני רוצה שהיא תאמן אותי!

עורך-דין- האם היית רוצה שלקוח יראה צילום שלך ויאמר לעצמו: לא יודע למה אבל את העו"ד הזה אני צריך לייצוג שלי!

מעצבת בגדים- את רוצה את האישה שתביט בצילומי הבגדים שלך,או צילום האוירה שלך ותגיד לעצמה-אני חייבת לבקר בבוטיק שלה, זה בדיוק הסגנון שאני אוהבת!

אדריכל- אתה רוצה את הזוג שבונה בית ויראה את הצילום של אחד מהפרויקטים שלך,יביטו זו בזה וידעו שזה האדם שיבנה את בית חלומותיהם!

השפה הצילומית מובנת לכולם,בכל העולם,בכל גיל,בכל מצב. אך לא כולם יודעים להשתמש בה בכדי להעביר דרכה את המסר.

בשביל זה אני כאן.

אני דוברת השפה (ברמת שפת אם)

יודעת להעביר את המסר בכל האמצעים הצילומים העומדים לרשותי: אור,זוית,חיתוך ועוד.

יודעת להביא מצולם להוציא מעצמו את מה שהוא מעוניין לשדר (גם אם הוא לא מודע לזה בכלל).

אין תחליף לעין ורגישות של צלם מקצועי.

לא חוסכים בצילום איכותי של המוצר שלכם (גם ובעיקר אם המוצר הוא אתם...).

מזמינה אתכם להפגש איתי וללמוד עוד על השפה הצילומית ואיך היא יכולה להניב לכם רווחים.


אין תגובות: